Informational [Fiber - FTTC this year] Ministry of Telecom

  • Advertisement
  • lebanese1

    Legendary Member
    الانترنت كذبة كبيرة... انفضحت!
    الخميس 03 آب 2017 - 06:11
    ليبانون فايلز
    خلال الأعوام السابقة، حاولت مراراً وتكراراً ولعدّة مرات من خلال الخط الساخن الاتصال بهيئة "أوجيرو" آملاً ان أرفع من سرعة الانترنت في منزلي، وكنت أعاني دائما من بطء بالسرعة حيث كانت لا تتعدّى الـ700Mbps/sec .

    كنت مشتركاً مع "أوجيرو"، وكنت دائماً أتصل بالرقم 1515 طالباً رفع السرعة لأنني أعمل بواسطة الانترنت من المنزل، وكان الجواب دائماً أنّ خط الهاتف لا يحمل المزيد من السرعة بأيّ شكل من الأشكال، وعند رفع السرعة فإنّ الخط سينقطع لسبب تقني.
    حاولت الاتصال مراراً وتكراراً بمسؤولين من الشركة وكنت دائماً أحصل على الجواب عينه بأنّ اللجنة الفنية تؤكد أن الخط لا يتحمّل المزيد من السرعة وكنت أعرف أنّ جيراني في الطوابق الأخرى من البناء نفسه مشتركين مع شركات خاصة isp لديهم سرعة تصل لـ4 Mbps في الثانية وبالتالي لديهم نفس المرجعية في علبة الخطوط.
    حاولت عبثاً لمرة، وثانية وثالثة ورابعة، وخامسة وكنت احظى دائماً بنفس الإجابة أن الخطوط النحاسية لا تتحمّل المزيد من السرعة. لم يكن إشتراك الانترنت يتيح لنا في المنزل مشاهدة “YOUTUBE” أو فتح صورة على “whatsapp” أو إجراء مكالمة بواسط الـ“SKYPE”، بل كان دائماً بطيئاً يؤدّي إلى مرض عقليّ أو قلبيّ ويرفع من درجة التوتر.
    منذ شهرين اتصلت بإحدى شركات الانترنت واشتركت بخدمة الإنترنت من خلالها على خطّ آخر متوفّر في المنزل وبسرعة تزيد 4 أضعاف عمّا هو متوفّر من خلال اشتراك "اوجيرو" وحتّى اليوم لم تتوفّر الخدمة من خلال الشركة الجديدة لأنّ المعاملة كما علمت لا تزال تحتاج إلى أسبوع أو أكثر، إلى أنّ فوجئت خلال الأسبوع الفائت بالقدرة على مشاهدة عدّة أفلام في نفس الوقت من خلال الـ”YOUTUBE” أو من خلال أكثر من جهاز.
    قمت بقياس السرعة فوجدتها أسرع بـ4 مرات فتفاجأت. هل تغيّر الخط النحاسي بعجيبة سماوية؟
    هل تدخّل مار الياس أو مار شربل أو القديسة رفقا، أو أحد الانبياء وبارك شريط النحاس الذي يصل إلى منزلي؟ أو أنّ شفيع الاتصالات جمال الجراح ترأف بنا وزاد السرعة انتقاماً لما فعله بنا من سبقوه وما أنعم به اليوسف علينا؟
    هل كل طوال هذه السنين ضحك علينا وهزأ بنا وسخّر موظّفو الاتصالات وهيئة "أوجيرو" وسخرّوا ضمائرهم، ليقولوا لنا أنّ الخط النحاسي مهترءٌ، وانّه غير قادر على تحمّل المزيد من السرعة على شبكة الانترنت. بسحر ساحر وعندما قرّر الوزير فتح السرعة تغيّرت الخطوط وتحسّنت الشبكة؟!
    "حرام عليكن"! يقوم الاقتصاد الوطني، بعد العام 2017، على قطاع أساسيّ اسمه الاتصالات، وعدم التقدّم في هذا القطاع يعني الإساءة إلى الاقتصاد الوطني ككل.
    شكراً لجمال الجراح الذي قام بواجبه ليس اكثر، إنما خرج من سياسة التجارات، والسمسرات، والصّفقات إلى سياسة الشّفافية والأحقية للمواطن والمستهلك بغضّ النظرعن المصالح الضيّقة والخاصّة.
     

    Jo

    Administrator
    Master Penguin
    But the Telecommunications ministry has been allocated to FM.
    Yes I know.

    FPM and FM are working very closely in this. We dont mind sharing the glory with them, as long as we improve things.
    Also, Imad Kreidieh is not very far from GMA & FPM :)
     

    Abou Sandal

    Legendary Member
    Orange Room Supporter
    Yes Aktar B Kteer...lol
    Eza baddak aktar mn 4mbps, ma elak elak l private ISPs (IDM, Terranet etc.) li 3ndon unlimited after midinight thingy with no Fair Usage Policy. Bi koun 3ndak open speed (minimum 8-10mbps) with a bigger quota than 200GB/month.
    3endeh at least 10 computers working around the clock almost 24 /24 combined...I thought that my 2Mbps/unlimited plan would be upgraded to 4 or 6Mbps/unlimited...Tle3na Baddna Nedfa3 for such small upgrade.
     

    Abou Sandal

    Legendary Member
    Orange Room Supporter
    ok but in that case the speed will be limited. It is either unleash the speed or unleash the consumption :p

    Yeah well that should have been made clear from the start. And that's hardly an improvement.

    Upgrading from 2Mbps/unlimited to 4Mbps/unlimited for an extra 10 bucks sucks. Lik they could at least have upgraded it automatically without that extra 10$...L3ama Ma De2it 3aynon Illa 3ala Hay?..

    And I'm not even talking about the fact that one never gets the intended speed since it's on a shared line.

    However, in order to get the full (tiny) 4Mbps, one is obliged to disburse 240$ for a dedicated line. A scandal actually. Ya3ne the Gold price is cheaper. 3eyb 3leyhon to even propose such option....Walaw...Is there anyone stupid enough to subscribe to this option to start with?...I need to meet him if he exists.

    So in conclusion, when it comes to customers in need for an unlimited consumption plan, we're still in the dark ages. The only thing that is unleashed, is the consumer's rightful frustration.

    Granted that for everything else, it's fine...
     

    lebanese1

    Legendary Member
    Imad Kreidieh‏@ikreidieh
    Replying to @jimmyghazal @LeNajib
    We are almost done with the core network upgrades and modernization. The "last mile" is crucial to drastically improve our situation

    Imad Kreidieh‏@ikreidieh
    Replying to @jimmyghazal @LeNajib
    The improvement touched 55% of users and this is not enough.i owe everybody a better service

    Imad Kreidieh‏@ikreidieh
    Replying to @LeNajib @jimmyghazal
    Najib i did all i can do for now. Without an investment in thr last mile i will be stuck. On Thursday i will be presenting the project....

    Imad Kreidieh‏@ikreidieh 3h3 hours ago
    I do need your support to help passing the FTTC project. A game changer for lebanon

    Imad Kreidieh‏@ikreidieh 2h2 hours ago
    In the Parliament to get the necessary funding. The project will need 36 months to be completed nation wide

    Imad Kreidieh‏@ikreidieh
    Replying to @LeNajib @jimmyghazal
    In the first 18 months we will touch 80% of the population

    Imad Kreidieh‏@ikreidieh
    Whenever an area is done we activate the concerned area(s)

    Imad Kreidieh‏@ikreidieh
    Replying to @NourOusama @jimmyghazal @LeNajib
    It is the only economical way to drastically change for the better for all Lebanese
     

    lebanese1

    Legendary Member
    Imad Kreidieh‏@ikreidieh
    Replying to @jimmyghazal @LeNajib
    You know it better than anyone else, copper has limitations when you start being away from exchanges. The actioned plan is structured like:

    1 swap old TDMs with soft switching, 2 cater for subs within 2km of exchanges 3 designed a fiber based architecture To deliver 50mbps over FTTC 4 deploy FTTB & FTTH to greenfield areas

    Provide vectorin, super vectoring and http://g.fast over copper where there is no economic value to deploy FTTH
     

    Top