October 17 Revolution [Breaking: subsidies lifted - implosion next?]

What do you think will happen next, after Hariri's resignation?

  • Stalemate - No govt will be formed

    Votes: 44 51.8%
  • New mini-government of specialists will be formed in less than 10 days

    Votes: 21 24.7%
  • Similar government with Hariri PM again

    Votes: 15 17.6%
  • Civil War

    Votes: 25 29.4%

  • Total voters
    85

Weezy

Legendary Member
You should ask @Weezy and @lebnan_lilkel
They know الشاردة والواردة بعكار
I bet you don’t even live in Lebanon.

I don’t know how old you are but we live in the 21st century, the age of the information revolution.

This mobile apparatus you’re using with letters on it allows you to get timely information in different forms and from different sources. So you don’t have to be from a particular area to know what’s going on there.
 

My Moria Moon

Legendary Member
Orange Room Supporter
A bunch of unemployed nawar shitting in dirty tents downtown are not saying any words worth listening to
shou jeb insulting abu ni3 malwou2, alias foufou sanyoura, at Geneva airport by lebanese travelers, to shitting in tents in downtown beirut?
 

Rockies

New Member
#3ahdZill
We reached a point (we is people not following any thief) where we don't want to hear about similar news. Simply put there is no law and no justice.
Problem is that followers of za3ama are so loud and noisy and the other problem is that resistance is not yet organized and will never happen in a sectarian regime where a community can simply reject resistance if it is a threat to their existence even this is a fantasy

So the situation will continue on and on until taef2. Meaning international agreement and a Rafiq hariri 2 .

Christians are the main losers in a vacuum of leadership from the church and the zo3ama.

Meanwhile enjoy attacking each other . Best argument used is that the other za3im is not better than the first. Catch 22
 

Mrsrx

Not an expert!
Staff member
why are they holding and waiting for the subsidies to be lifted when the solution is very simple

Screenshot_20210826-151436.jpg
 

TayyarBeino

Legendary Member

أفادت "الوكالة الوطنية للاعلام" أن مفوض الحكومة لدى المحكمة العسكرية بالإنابة القاضي فادي عقيقي ادعى على ثلاثة أشخاص بالتسبب بانفجار خزان الوقود في بلدة التليل في عكار، الذي أدى إلى مقتل عدد من العسكريين والمدنيين وإصابة العشرات.


وأسند عقيقي إلى كل من الموقوفين جورج إبراهيم، وعلي صبحي فرج إقدامهما على "تخزين مواد ملتهبة بشكل غير آمن، رغم علمهما بخطورة عملهما، وتوقع النتيجة وتعريض حياة المواطنين للخطر، والتسبب بقتل 31 عسكريا ومدنيا".


كما أسند إلى المدعى عليه الموقوف جرجي الياس إبراهيم "إقدامه على إشعال الحريق".



وجاء الادعاء على الأول والثاني سندا للمواد 547 معطوفة على المادة 189 من قانون العقوبات والمادة 547 معطوفة على المادة 201 من القانون نفسه، اللتين تنصان على الأشغال الشاقة الموقتة، أما الادعاء على جرجي إبراهيم فجاء بالاستناد إلى المادة 591 معطوفة على المادة 587 من قانون العقوبات التي تنص على الأشغال الشاقة المؤبدة، وأحالهم جميعا على قاضي التحقيق العسكري الأول بالوكالة القاضي فادي صوان، طالبا استجوابهم وإصدار مذكرات توقيف وجاهية بحقهم.

 

TayyarBeino

Legendary Member
@Gebran_Bassil

·
5h

١/٢صار واضح انّو يلّي عاشوا آخر سنينهم على اتّهامنا زوراً بـ"المازوت الأحمر" والنفط، هم حماة "الفيول المغشوش"، وأرباب تخزين ملايين الليترات ولو على حساب سلامة الناس. الاحتكار والتشبيح وحرمان الناس من حقوقهم وحاجاتهم الاساسية هو تاريخهم وحاضرهم.
+++
٢/٢ تفضّلوا سلّموا المحتكرين الهاربين الى القضاء ووقفوا كذب ومحاضرات عن الفساد، يا أفسد الفاسدين. على كل حال التكتل رح يقدّم بكرا اقتراح قانون لمكافحة المضاربات والاحتكار ولتشديد العقوبات…الى السجون درّ!
GB
 

TayyarBeino

Legendary Member
دهمت القوة الضاربة في قوى الأمن الداخلي مخزناً كبيراً للبنزين والمازوت لصاحبه جمال عثمان في جبل البداوي في الشمال داخل جبل من الحجارة والرمل، يذكر أن هذه الطريقة للتخزين وصفها البعض بالإبتكارات والإختراعات الجديدة بهدف الإحتكار والتخزين كما تدل الصورة المرفقة.
+++
 
Top