• Before posting an article from a specific source, check this list here to see how much the Orange Room trust it. You can also vote/change your vote based on the source track record.

Olympic Games - Rio 2016

Danny Z

Legendary Member
She did very well in the first 2 rounds : 23 + 22, then got an average 20 in the 3rd.
If she was capable of maintaining her level she would have made it to the final..
That's the difference between the best and mediocre. The best maintain their shooting over the whole competition, mediocre ones crack with pressure, she will get the experience for next time. She was 65 winner had 70 shots. That 5/70 difference which is a lot
 

JustLeb

Legendary Member
Orange Room Supporter

Picasso

Legendary Member
Orange Room Supporter


She gave the First Lady a fencing lesson, just two weeks after being asked in the street if she was going to blow something up.

Now Ibtihaj Muhammad is preparing for the "defining moment" in her life - becoming Team USA's first hijab-wearing Olympian.

"In this particular political climate in the history of this country, it is groundbreaking to have a Muslim woman on the US team," Muhammad tells BBC Sport.

"I am excited to challenge the stereotypes and misconceptions people have about Muslim women. I want to show people that we can not only be on any Olympic team, but on the US Olympic team which is the strongest of the world's teams."

Many feel politics and sport is a murky combination and should never mix, but Muhammad is more than happy to give her views on both subjects.

"As a global community, we have to work harder to change our current situation. It is an unhealthy one," she says.

More...


 

Indie

Legendary Member
Orange Room Supporter
"I am excited to challenge the stereotypes and misconceptions people have about Muslim women. I want to show people that we can not only be on any Olympic team, but on the US Olympic team which is the strongest of the world's teams."

"Muhammad's uniqueness as an athlete extends to her wearing the hijab, a head scarf covering in accordance with her religion. In fact, she stumbled into the sport of fencing at the age of 12 as it was the easiest sport that allowed her to compete by covering her whole body, without having to make adjustments to the uniform."

Rio Olympics 2016: Ibtihaj Muhammad on hijab, Donald Trump & Muhammad Ali - BBC Sport


If she got into this sport because it is the only one that allows her to stay covered-up, it means that her having to cover-up limits her choices as a woman. This does not challenge "misconceptions" about Muslim women, it confirms that the hijab imposes limitations on women that are not imposed on men.
 

Jo

Administrator
Master Penguin
راي باسيل تعتذرمناللبنانيين: التركيز خانني

"كنت جاهزة اكثر من اي وقت مضى لاكمال المهمة، لكن التركيز خانني واعتذر من اللبنانيين"، هكذا تلخص راي باسيل مشوارها بعد خروجها من مسابقة الحفرة "تراب" في الالعاب الاولمبية التي تستضيفها العاصمة البرازيلية ريو دي جانيرو.


في مركز الرماية الاولمبي في ديودورو وعلى بعد 13 كيلومترا من القرية الاولمبية، بدأت اللبنانية مشوارها جيداً، فاصابت 23 طبقا من اصل 25، في جولة لم تنجح فيها سوى 4 مشاركات في اصابة 24 طبقا.

وبقي مستوى باسيل ثابتاً في الثانية، واصابت 22 طبقاً من اصل 25، فحافظت على ترتيب خامس يؤهلها للتأهل الى الدور النهائي الحاسم حيث تشارك افضل 6 راميات من اصل 21.

لكن في الجولة الثالثة الاخيرة من الدور الاول التأهيلي، هبطت باسيل في دقائق قليلة، فاهدرت 3 اطباق من اربعة متتالية. وبرغم انهائها الجولة الثانية بسلسلة ناجحة طويلة، الا ان اهدار 5 اطباق واصابتها 20 جعلها خارج الحسابات النهائية.

وقفت باسيل مع دموعها توضب امتعتها بجانب مضمار الرماية، وقالت بعدها لوكالة الصحافة الفرنسية (فرانس برس) "كنت جاهزة فعلا للقيام بهذه المهمة، اردت حقا التأهل الى النهائي. لا يمكنني التعبير عن المشاعر التي تختلجني الان".

وما يزعج باسيل ان الامور كانت متاحة لها في ظل اهدار باقي الراميات العلامة الكاملة "كانت الفرصة متاحة وسهلة بالنسبة الي الارقام كانت منخفضة لكل الراميات، وهنا تكمن قوتي في العادة، لكنني لم استفد من ذلك".

اصابت باسيل 65 طبقاً من اصل 75 في العموم، فيما تصدرت الاسترالية ليتيشا سكانلان الدور التأهيلي مع 70 طبقاً، وكان اخر رقم مؤهل 67 طبقاً في دور فاصل بين الاسترالية الاخرى كاترين سكانر والكندية سينتيا ماير اللتين خاضتا دورة تصفية.

وهذا يعني ان باسيل كانت بحاجة لطبقين اضافيين لتدخل معمعة النهائي.


وشرح رئيس اللجنة التنفيذية للجنة الاولمبية اللبنانية جان همام ان "حجم الضغوط لم يكن متناسبا مع مشاركة باسيل في الاولمبياد. احراز ميدالية اولمبية ليس سهلا ابداً، وربما كان يجب منحها تركيزاً اضافياً".


في منطقة ديودورو التي تشهد تواجد ثكنات عسكرية للجيش البرازيلي، هبت الرياح فاصبح اسقاط الاطباق اكثر صعوبة: "الرياح اثرت كثيرا علينا. لا اتخذ من ذلك ذريعة لان الرياح لعبت دورا سلبيا على جميع الراميات. بغض النظر عن ذلك، تعين ان تكون مركزا بنسبة مئة في المئة".

ولعب التركيز دوراً كبيراً في الطلقات الاخيرة "بفارق طبقين كان التأهل الى النهائي سهلاً جداً علي وليس صعباً. خانني التركيز وشعرت باني خرجت من فقاعتي. بعد ذلك استجمعت تركيزي ووضعت نفسي في منطقة الخطر لذلك قلصت الفارق، بيد ان الوقت كان متأخرا".


طوكيو او الاعتزال

لا تندم باسيل على اي خطوة قامت بها في اولمبياد ريو: "لست نادمة على شيء، اكتسبت خبرة وكانت تجربة رائعة تعلمت الكثير منها".

وعن الضغوط التي تعرضت لها في لبنان لاحراز ميدالية "اعتذر من اللبنانيين. كان الضغط كبيراً على وسائل التواصل الاجتماعي. اشكرهم كثيرا لدعمي وكانوا يستحقون رؤية علم بلادهم يرفرف على منصة التتويج. لقد خسرت ميدالية الاولمبياد لكني فزت بقلوبهم".

وعن المشاركة في اولمبياد طوكيو 2020، اضافت "لا اعرف بعد ما اذا كنت ساشارك. هذا قرار كبير يتطلب التحضير 4 سنوات وميزانية كبرى. اقوم بتمويل نفسي، ويجب ان انتظر هوية اتحاد الرماية المقبل في لبنان".

وتابعت اللاعبة التي احرزت 3 القاب في بطولة العالم هذه السنة: "ساشارك في كأس العالم في روما في تشرين الاول المقبل مع افضل 12 رامية في العالم. هناك احتمال ان تكون المشاركة الاخيرة لي".

وتختم باسيل (27 عاما) عن مستقبلها وامكانية الدمج بين الزواج وممارسة هذا النوع من الرياضة في مجتمع عربي "يجب ان يتقبل الرجل هذا الموضوع ويحصل تفاهم بين الاثنين. اصبحت الرماية احتراف ويجب ان تحصل تسوية بين العائلة والرياضة".


Source: راي باسيل تعتذر من اللبنانيين: التركيز خانني - النهار
 

SeaAb

Legendary Member
Staff member
Super Penguin
Egyptian refuses to shake hands with Israeli after losing the match.

Here is the full fight (including the crowd booing at the end)

I hope he's banned from any future olympics games.
 

gramsci

Legendary Member
the behaviour of lebanese athlets and the egyptian athlet shows lack of civil and sportif spirit ... hope the olympic comitee take action about the lebanese delegation and the egyptian athlet.
 

The Bidenator

Legendary Member
Orange Room Supporter
Lebanese delegation and the Egyptian athlete should get a gold model... in being morons.

They should be disciplined like South Korea was for displaying a political message in an event that strictly prohibits that.
 

Impera

Active Member
Lebanese delegation and the Egyptian athlete should get a gold model... in being morons.

They should be disciplined like South Korea was for displaying a political message in an event that strictly prohibits that.

The Lebanese delegation had no other choice but to act in the way they did, or they will face severe repercussions at home.
 
Top