POST-Elections 2022

Who will you vote for in the upcoming general election?

  • FPM

    Votes: 24 35.3%
  • LF

    Votes: 22 32.4%
  • HA

    Votes: 1 1.5%
  • KATAEB

    Votes: 0 0.0%
  • FM/PSP/ex 14 March candidates

    Votes: 1 1.5%
  • AMAL/MARADA/SSNP/8 March candidates

    Votes: 0 0.0%
  • Other (MMFD, SABAA, independent candidates)

    Votes: 12 17.6%
  • Not voting, blank vote or undecided

    Votes: 8 11.8%

  • Total voters
    68

!Aoune32

Well-Known Member
Your wishful thinking is not reality

Majority of Christians still carry bad memories towards you, even though you may fooled couple youths with hakim knows all 🤣

yeh yeh the majority of christians.
We will see khaye and let the best man win. If FPM wins the elections I will clap and let it be for the 4 years and if the LF win you do the same.
 

geogeo758

Well-Known Member
Li byetsama3 3a ja3ja3a ma fi y2oul embarrassed

Addeh bikoun wa7ad ghashim la yetsama3 3al mekhsi

i never said i supported geagea
but how can you blindly deny the obvious and catastrophic state of lebanon thats being led by FPM and HA
does FPM take absolutely no accountability?
 

JB81

Legendary Member
i never said i supported geagea
but how can you blindly deny the obvious and catastrophic state of lebanon thats being led by FPM and HA
does FPM take absolutely no accountability?

Led by HA and FPM?

The country is led by Mafia Taef and local warlords who are all united against the President and FPM for different reasons

FPM outside the political alliance with HA had no ally. And HA internally cannot push against Berri and co for sectarian division

So FPM is alone in its battle against the Taef Mafia

And alone cannot be done much
 

TayyarBeino

Legendary Member

بعض ما جاء في مانشيت الديار:
رات مصادر سياسية بارزة ان «الكباش» حول تقريب موعد اجراء الاستحقاق الانتخابي الى 27 آذار، بدأ يأخذ منحا خطيرا بعدما ابدى رئيس المجلس استغرابه من اعتراض «التيار الوطني الحر» على تقريب موعد الانتخابات لتفادي إجراء الانتخابات والحملات الانتخابية خلال شهر رمضان المبارك، وقوله انه في نهاية المطاف، فإن ما تقرره الهيئة العامة للمجلس سينفذ، وعلى الجميع التقيد به طوعاً أو كراهية!


ولفتت الى ان بري تقصد «استفزاز» رئيس الجمهورية الذي يملك بين يديه سلطة التوقيع على مراسيم دعوة الهيئات الناخبة مع رئيس الحكومة ووزير الداخلية، واذا لم يحصل تفاهم على «تسوية» تتضمن تنازلات متبادلة، فان الرئيس عون ليس في وارد التنازل عن حقه الدستوري في التوقيع او عدمه.
الديار

 

!Aoune32

Well-Known Member
باتت لكل دائرة إنتخابية حساباتها الضيقة بغضّ النظر عن التحالفات الكبرى التي تُبرم على مساحة الوطن أو الإطار العام الذي ستُخاض على أساسه الإنتخابات المقبلة.

تسرق الدائرة الثالثة في الشمال، التي تضمّ أقضية البترون والكورة وزغرتا وبشري، الأنظار من بقية الدوائر المسيحية، نظراً لوجود 3 مرشحين للرئاسة هم رئيس حزب “القوات اللبنانية” الدكتور سمير جعجع ورئيس تيار “المردة” سليمان فرنجية ورئيس “التيار الوطني الحرّ” النائب جبران باسيل، إضافةً إلى مرشح رئاسي رابع دخل نادي المرشحين هو رئيس حركة “الإستقلال” النائب المستقيل ميشال معوّض.

 

!Aoune32

Well-Known Member
أخيرًا، وبعد طول انتظار، جرت الانتخابات النيابية المبكرة في العراق، لكن، وخلافًا لكلّ التعويل عليها، محليًا ودوليًا، جاءت وفق معظم التحليلات والقراءات، "دون سقف" التوقعات، سواء من حيث الإقبال "الضعيف" والحماسة "المفقودة"، أو من حيث النتيجة "المخيّبة" من خلال إعادة "إنتاج" الطبقة السياسية نفسها، رغم كلّ اتهامات الفساد.


https://www.elnashra.com/news/show/1532007/لبنان-على-خطى-العراق-يكون-المشهد-الانتخابي-واحدًا؟
 

!Aoune32

Well-Known Member
نقلت مَصادر سياسيّة مُقرّبة من الرئيس سعد الحريري، "قلقه الشديد على مُستقبله ومُستقبل تيّاره السياسي"، وأفادت أنّه "لا يخفي أبداً عن زوّاره سوء علاقته بالمملكة العربيّة السعوديّة كما يُجاهر بـ "سخطه وغضبه" إزاء ولي العهد الأمير محمد بن سلمان، مُتهماً الأخير بأنه قرّر تدميره ونَجح بذلك".


u deserve it u snake! yalla 3a2bel Berri… nchalla mabetchouf 10 MPs. bastard!
 

!Aoune32

Well-Known Member
صدر عن قيادة الجيش - مديرية التوجيه البيان الآتي:

"إلحاقاً لبيانها السابق بتاريخ 5/ 10/ 2021، والمتعلق بالعثور على كمية من نيترات الأمونيوم في بلدة عرسال، وبنتيجة التحاليل المخبرية التي أجريت على العينات التي تم رفعها من المستودع تبين أنها أسمدة زراعية ولا تحتوي على أي مركبات كيميائية تدخل في تصنيع المتفجرات ولوازمها".
 

Patriot

Legendary Member
Orange Room Supporter
Listen to this moron
chaklo Aoun and HA are preparing for a khadda to kill the elections and the plan is to pin it on LF
lmao

 

Dark Angel

Legendary Member
exactly right i saw this like 1 hour ago. they plan to kill the elections… hayawenet!
really? what exactly is he saying wrong? i have already pointed out that at best, the LF will maintain its current size, and that the expectations is that they have lost 2 or 3 seats after their disastrous and appalling performance in the last 2 years. all neutral statistics are indicating this is the case. and yes, in order to save themselves from this disaster, it is a real possibility they may sabotage the elections. you yourself was saying let's wait and see.

as to the 'hayawenet' part, it is uncalled for & mardoudi 3leik.
 
Top