• Before posting an article from a specific source, check this list here to see how much the Orange Room trust it. You can also vote/change your vote based on the source track record.

Telepathie: Coincidence ou coincidence programmée?

marisha

Active Member
Télépathie : pouvoir surnaturel ou loi du hasard ?

- Vous prenez le téléphone pour appeler un ami ; juste à ce moment-là, le téléphone sonne ; vous décrochez et l’ami que vous vouliez joindre vous dit : bonjour ça va ?
- Vous vous apprêtez à envoyer un e-mail et juste à ce moment-là, votre Outlook favori vous indique qu’un e-mail vient d’arriver : l’émetteur de ce nouveau mail est précisément celui à qui vous vouliez écrire.
- Vous pensez fortement à une amie que vous n’avez pas vue depuis quelques années. Une heure après, vous la rencontrez dans un bistrot où vous allez pour la première fois.
Je pourrais multiplier ces coïncidences à l’infini. Vous les avez vous-mêmes sûrement observées et elles vous ont surpris. Ce qui vous rend perplexe, c’est quand ces coïncidences se multiplient, au point de vous donner l’impression d’être doté d’un cerveau aux pouvoirs surnaturels, celui de la transmission de pensée.
Les études scientifiques « officielles » ont peu abordé ce sujet, et leurs conclusions nous laissent le plus souvent sur notre faim.

Alors ? Comment expliquer cette synchronicité ? S'agit-il de transmission de pensée, d'ondes émises par des cerveaux en ébullition, de coïncidences qui suivent la loi des grands nombres (il y a une chance sur 100 000 millions de gagner au Loto, et pourtant il y a un gagnant presque toutes les semaines...

Voici, quelques hypothèses:

* Les « télépathes » sont des gens très observateurs dont l’esprit agile relie des phénomènes qui a priori sont indépendants les uns des autres. On retrouve ce signe d'intelligence en Graphologie chez les gens qui relient leurs lettres de manière originale éloignée du modèle scolaire.
* Les « télépathes » sont des gens qui anticipent leur futur immédiat en réfléchissant à tant de multiples scénarios qu’il est logique que, de temps en temps, l’un d’entre eux se réalise
* Les « télépathes » possèdent ce qu'on pourrait appeler un cerveau-lessiveuse ou, dit autrement, un cerveau en ébullition permanente. Là, sans repos, tournent leurs amis, leurs souvenirs, les « things-to-do », etc. tant et si bien que les coïncidences n’en sont pas vraiment car elles correspondent à des situations qui sont déjà imaginées par leur cerveau.

Et vous, qu’en pensez-vous ?

Avec moi, ces choses arrivent très souvent. C'est un hasard? croyez vous au hasard aussi?

Je peux prévoir les choses à l'avance, on me dit ma tin7ase, ou bien chou 3arrafik ken badde a3mol hayk aw chou 3arrafik jeye la 3andik? etc...mais c'est vraiment plus fort que moi. Je pense que c'est mon esprit analytique, déductif, mélangé à un présentiment.. C'est un excès de sensibilité à mon avis qui engendre ces "incidents". Je suis une bonne réceptrice aussi, je ressens les ondes que dégagent les gens, je peux les catégoriser tout de suite :)Par conséquent je n'aime pas les foules, et se retrouver coincé et entouré de bcp de gens (ça n'a rien à voir avec la peur ), je perçoit immédiatement les charges négatives qu'ils émettent. C'est fou.

Comment expliquez vous ces évènements?
Et est ce que quelqu'un a vécu des situations semblables ou le vit toujours?

Je voudrais aussi raconter une de mes expériences dans ce domaine.
Ilya quelques années je me suis disputée avec ma meilleure amie, on ne s'est plus parlé durant 3 ans.... je savais rien sur elle, elle non plus.
Au bout de ces 3 ans, pendant que je résumais mon séjour à Paris, (dernier jour) perdue dans mes pensées, je marchais à coté de Montparnasse et j'entends soudain quelqu'un qui s'ecrit en m'appelant par mon prénom de derrière mon dos. Je m'arrete soudainement, en pensant que c'est impossible, ( je suis pas au liban! :) et la probabilité pour que quelqu'un m'interpelle est moins que minime! Je me retourne, et là je vois mon AMIE! On est toutes les 2 choquées, on se regarde pdt une demi minutes sans broncher.
Elle me confie que pdt ces 3 ans, elle pensait à moi sans cesse, voulait me parler, me rencontrer et oublier l'advenu entre nous.
Voilà, c'était SA volonté de se reconcilier qui nous a poussé à se rejoindre mais dans quelles circonstances!
Elle aussi c'était son dernier jour! Je pense qu'il n'y a pas de hasard, il n'y a jamais rien qui se passe sans raison...
Tout l'incident converge à une coincidence des plus inouies!
La pensée est une arme des plus fortes!!

Superman

Well-Known Member
Marisha, ur thread is kinda mixed with multiple subjects: Thelapy, Coincidences, and things happening for a reason.

About thelapy, I went through it before and going through now with few people. I think it is related to a connection between u and others, a connection that u're not aware of. Sometimes u take the word out of the mouth of a friend or the opposite without even thinking of that same thing or even knowing.
Like for example: U're having a convo with a friend about cars lets say, suddenly u mention a car's name and it appears that this friend of urs is thinking of that same car and been wanting to tell u about it. I think in this case, that u're somehow reading ur friend's thoughts in the back of ur head without even knowing it... It's somehow complicated:smile:

Regarding coincidences, well I can only say one thing here: Everything happens for a reason. Wether it was something good or bad, positive or negative, things in life happens for a reason. Sometimes u see them happening and u get hurt and u think that God is somehow punishing u. But on the long run, u will realize that it's all for ur own good:smile:

marisha

Active Member
What i meant by telepathie- things you sort of predict of happening.
Meaning from the moment you thought something, you made it alive, then you send it into the universe, it comes back to you and materialised into what is called a coincidence which is in its turn called " happened for a reason". ( i took the liberty of joining your 3 points)
So telepathie is a combination of all of those. And by that i don't only mean same discussion thoughts ( like your example with the cars) it is more on an active level. For instance, you applied for a job, and you know that your will be called on a specific date and invited for an interview! and it all happens. Or you feel that a person you knnow is in trouble, or you feel the urge of calling someone to check on him/her and that person was waiting for you... how do you explain that?

Last edited:

Stella

New Member
Meaning from the moment you thought something, you made it alive, then you send it into the universe, it comes back to you and materialised into what is called a coincidence which is in its turn called " happened for a reason". ( i took the liberty of joining your 3 points)

Thats nice:) I like it, is it working deliberately too? I am sending out my help to someone, and will he receive it just in the right moment, or will he feel it that I thought of him and that gave him strength?

ps: I dont speak french, so dont know if my question was covered in the article.

Bodhisattva

New Member
happens when in the moment, when connected. Happens with people, some people, sometimes they need some energy, sometimes i, sometimes both and sometimes neither, is strenghthened if dynamic is integrative and is weakened if its dependent, sometimes people i dont know. Happens when it's not pursued, occurs more when commited to the moment to the present, interdependencies become clearer, easier to see.. flow is strong

:) i try not to miss it because if i pursue it, it won't happen, but i do, miss it :)

di

Active Member
What i meant by telepathie- things you sort of predict of happening.
So telepathie is a combination of all of those. And by that i don't only mean same discussion thoughts ( like your example with the cars) it is more on an active level. For instance, you applied for a job, and you know that your will be called on a specific date and invited for an interview! and it all happens. Or you feel that a person you knnow is in trouble, or you feel the urge of calling someone to check on him/her and that person was waiting for you... how do you explain that?

I didnt understand the article you wrote marsha too coz I dont understand french.. I know its somthing bout telepathy... SIX SENSE....Things like that happen to me too ..For example I could have a dream of somone I really care for and next morning I either hear from them or I call them to find they are sick or in hospital or somthing like that.. or somtimes I have this awful feeling that I cant figure out it may last for one day or maybe 2 or 3 days I feel as if somthing bad is going to happen around me or to a person a relative or somone ! and it does happen..
Or somtimes I think of somone I havnt heard from in a long time and suddenly he/she appears right infront of me .. or I get a fone call from em or somthing like that ..
let me tell you one of my incidents .. My sis was killed in a car accident .. But 2 days b4 this happened I was worried and in a bad mood and had a feeling somthing bad was going to happen .. I felt it.. I even had a dream about my sister's family I saw them all but i didnt see her and this was one day b4 the accident.. when the accident happened it was at 2 0clock afternoon I passed by the church and lit a candle and knelt down infront of Mother Mary and was crying like mad for no reason! yet I felt somthing was wrong ! I knew somthing bad was going to happen! untill the next morning we got the news ! and alot of things like this happen to me yet I cant explain them ..I think its how strong the bond is between you and the person ....

marisha

Active Member
Ok, for more inputs then, im web translating my first post. pls, bare with me ( might not be perfect english!) :) Thank you.

Di, that is indeed a very strong feeling you can't explain due to your nature being hypersensitive i think. The more you are in contact with a person, the more affinities you have with him/her, the stronger you feel his/er presence in your life.
But do you feel those things happening to you too? By that i mean, events concerning you not only the people around you...And why should it be only feelings of anxiety, and warnings of some kind of bad happening? HAve you thought about that? Are you close to God, do feel spiritual, do yo pray often, do you meditate?
I think those elevation stadiums help cultivate this feeling.

Stella, do you mean sending specific vibrations to someone in order for something to happen? Yes, that works ( at least for me) but i don't know if it is in the telepathique range. Did you experience such?

marisha

Active Member
Télépathie: supernatural strength or just chance (hasard)?

- You take the telephone to call a friend; just at that very moment, the phone rings; you unhook and the friend that you wanted to call says: hello what's up?
- You prepare yourself to send an e-mail and just at that very moment, your Outlook indicates you that an e-mail has just arrived: the sender of this new mall is precisely the one to that you wanted to write to.
- You strongly think about a friend that you did not see for a few years. An hour after, you meet him/her in a café where you go for the first time.
I could multiply these coincidences to the infinite. You have them yourself surely observed and they surprised you. What makes you perplexe is when these coincidences multiply themselves, to the point to give you the impression to be endowed with a brain to the supernatural strengths, the one of the thought transmission. The "official" scientific studies have not yet thoroughly approached this subject, and their conclusions leave us most often unsatisfied.
So? How to explain this synchronicity? Is it a question of thought transmission, of some kind of brain emitted waves, coincidences that follow the law of the big numbers - probability? (one chance of 100 000 millions to win the Loto, and nevertheless there is a winner almost all the weeks...

Here are some hypotheses:

* The "télépathes" are very observer people with a nimble spirit: they link up phenomenons that are a priori independant from one another.
* The "télépathes" are people that anticipate their future while reflecting on so many scenarios that logically speaking, one if them is surely to materialise.
* The "télépathes" have a mind constantly working, boiling. Without any rest, images and thoughts of friends, memories of any kind, "things to do", etc. are permanently in active mode....so later , the occured coincidences are really the result of the imaginative brain work.

What do you think about that?

With me, these things happen very often. Is this pure luck, or hasard? Do you beleive in that?

Sometimes I can foresee things in advance, people say to me ma tin7ase, or how did u know this was going to happen, when i try to warn them, etc... but this is really stronger than me. I think that this is my analytical, deductive mind, mixed to a hunch.. This is an excess of sensitiveness IMO that generates these "incidents". I am a good receptor ( receptrice) also, I feel the waves released by people, their energy flows... I can categorize them right away:) consequently I do not like crowds, and to find myself jammed and surrounded by lot of people (that has nothing to do with fear), I perceive immediately loads of negatives emissions. It is crazy. It tires me.

How do explain these events? And did someone live similar situations ?

I want to tell you one of my experiences in this field. some years ago I had a fight with my best friend, we did not speak for 3 years. ... I knew nothing about her, nor did she. Sometime after 3 years, while I was enjoying my last day in Paris, lost in my thoughts, I hear suddenly someone calling my name! I think to myself impossible for someone to know me (I am not to lebanon! :) And the probability for a familiar encounter is almost zero. I turn back to see my FRIEND! We were both shocked looking at each other for half a minute speechless. She told me that i was constantly on her mind for the past 3 years, she wanted to see me, speak to me, and forget what happened between us.. It was her strong desire to meet that reunited us in such unpredicatble circumstances. Even if you make an appointment the probablity to meet someone at the exact minute like we did, passing on the street in Paris ( or wherever) is minimal! Indeed it was also her last day visiting! I think it was no chance, there is never something happening without a reason... Everything converged to a coincidence.
The mind thought is a strong weapon!!

( I apologise for the language incoherences, as i edited the web translation)

di

Active Member
Ok, for more inputs then, im web translating my first post. pls, bare with me ( might not be perfect english!) :) Thank you.

Di, that is indeed a very strong feeling you can't explain due to your nature being hypersensitive i think. The more you are in contact with a person, the more affinities you have with him/her, the stronger you feel his/er presence in your life.
But do you feel those things happening to you too? By that i mean, events concerning you not only the people around you...And why should it be only feelings of anxiety, and warnings of some kind of bad happening? HAve you thought about that? Are you close to God, do feel spiritual, do yo pray often, do you meditate?
I think those elevation stadiums help cultivate this feeling.

I dont meditate I dont feel spiritual I pray but Im not one of those persons that spend my time at church .. and yet I have a strong feeling towards my loved ones and people who I care about .... Somtimes it may not be a person I know it may be somthing that is going to happen in the country like an explosion .. I get this anxiety feeling and this feeling that somthing isnt right and the next day I hear the bad news of an explosion!but this feeling isnt always there .. it comes and it goes ..

Last edited by a moderator:

Stella

New Member
Stella, do you mean sending specific vibrations to someone in order for something to happen? Yes, that works ( at least for me) but i don't know if it is in the telepathique range. Did you experience such?

Yes, I mean sending out energy mentally to the person who needs it. I do believe its working, its the same as the effect of prayer.
I experienced so far that too, when I was talking with my man on msn, we repeatedly kept saying the same things at a time, its like our mind are adjusted to the same wavelength.

Or sometimes I dreamt the future, like a specific detail what will happen to me tomorrow. Its spooky, but it happened exactly so.

mephisto794

Well-Known Member
I have some doubts when it comes to coincidence, telephaties, and other "unexplained" phenomenons.

Back at school, we were taught some philosophy of (someone i forgot the name of the philosoph):

"Il n'y a pas de coincidence, ni de hazard, ni de chance: tout est le resultat d'une chaine de series causales. Tout a une explication logique"

(i know it in french, too hard for me to translate in a meaningful form)

According to this logique, everything has a logical explanation, and could even have been predicted before time.

Bodhisattva

New Member
I have some doubts when it comes to coincidence, telephaties, and other "unexplained" phenomenons.

Back at school, we were taught some philosophy of (someone i forgot the name of the philosoph):

"Il n'y a pas de coincidence, ni de hazard, ni de chance: tout est le resultat d'une chaine de series causales. Tout a une explication logique"

(i know it in french, too hard for me to translate in a meaningful form)

According to this logique, everything has a logical explanation, and could even have been predicted before time.
Whats the connection of a "paper" to the sky, the water/ocean and the sun? :)

4U2IMI8

Well-Known Member
Or sometimes I dreamt the future, like a specific detail what will happen to me tomorrow. Its spooky, but it happened exactly so.

Stella,
Can you please have a good night sleep and dream up the Lotto numbers for me? You could PM them to me when you wake up. Thanks in advance. :biggrin:
I'll be waiting.

Stella

New Member
Stella,
Can you please have a good night sleep and dream up the Lotto numbers for me? You could PM them to me when you wake up. Thanks in advance. :biggrin:
I'll be waiting.

Good idea, I try it this week with the hungarian lottery!:biggrin:
I will let you know and you can get a royalty from it:biggrin:

mephisto794

Well-Known Member
Whats the connection of a "paper" to the sky, the water/ocean and the sun? :)

if we were able to measure all parameters surrounding us, we would be able to 'predict' when a dead leaf would be lifted by the wind to the sky... we would also be able to predict the line it will follow ... for this, we will need to know the composition of the atmosphere surrounding the leaf, the exact atmosphere pressure, the weight of the leaf, the gravity, the temperature, the composition of the leaf... and so on.

it is the lack of knowledge of these parameters that make us attribute everything we cannot "logically" explain to luck, coincidence, telepathie and whatever similar concept.

marisha

Active Member
If whales can communicate by telepathy, why can't humans?

I thought you might be interested...( for the sceptics aswell :)

If whales can communicate by telepathy, why can't humans?

By Dr Stephen Juan
Published Saturday 10th February 2007- The register

Whales possess a form of communication that allows them to signal other whales hundreds of miles away. Some experts say it is indeed a form of telepathy. Does human telepathy exist? Is there scientific evidence for this particular form of extra-sensory perception (ESP)?
Certainly if human telepathy existed we could explain many weird human experiences. Telepathy would account for, according to a recent newspaper account, a mother "saw" her daughter miles away roll her car over in a traffic accident and "saw" her daughter injured and trapped within the wreckage. It would explain the Australian woman who "felt" her mother die suddenly at the precise moment she passed away half way around the world in London. Telepathy would explain many strange little happenings such as these, or even something that is very common: we hear the telephone ring and we know who's ringing before we pick up the phone.
The fact remains that there is no scientific proof that human telepathy exists.

Telepathy means direct communication from one mind to another. It refers to the supposed ability to perceive the thoughts of others without the use of recognised senses. The term was first used in 1882 by psychologist, F W Myers.

If telepathy existed, it would dramatically violate several established laws of physics. For instance, with telepathy, it doesn't seem to matter how far apart two people are or how many other people there are in between them when the "communication" takes place. The messages seem to be able to span great distances, slide around corners, penetrate walls, and travel under water. The process does not seem to be strictly bound by time either.

Those who have attempted to account for so-called telepathic experiences usually cite one of two explanations.

The first is the Radio Wave Theory. According to this idea, telepathy works like radio waves. People often speak of "vibes" as though there were telepathic "brain-waves" going from one person to another. The problem with this theory is that if there were some kind of wave, we ought to be able to detect it coming from people's brains. But we cannot. The brain's electrical activity can be detected at best only a few centimeters away from the skull. There would also need to be a "vibes" transmitter in one brain and a "vibes" receiver in the other brain. No sign of either has ever been detected in any human brain. Also, the strength of the "signal" ought to decay with distance. But it seems it does not.

The second is the Timeless/Spaceless Psychic Field theory. According to this idea, there is some unknown "psychic field" in which the impressions of every thought are stored for all time. Telepathy involves somehow picking-up these vibes from this psychic field.

However, no evidence for any such psychic field has ever been discovered. Furthermore, if it did, we would be inundated with the trillions of thoughts left behind by every human who ever existed - everyone from Alexander the Great to Hitler's tailor.

It is inconceivable to imagine how one brain could pick up only those messages it needed and ignore all the rest. And if it could select which messages to read, what would be the basis for the selection? What brain mechanism would be employed for this, etc.?

Scientists have attempted to obtain evidence for telepathy. A pioneer in this effort was Joseph Banks Rhine of Duke University. In 1927, Rhine began conducting what are still considered the most famous experiments in this area. Rhine tested hundreds of people using cards specially designed by his colleague, Karl Zener. These so-called ESP cards consisted of a deck of 25, five each with one of five figures on its face (a star, a cross, a square, a circle, or three wavy lines). After the cards were shuffled, subjects attempted to correctly guess the figure on the card after the figure was mentally "sent" to them by a person looking at it. The number of correct responses was then compared to chance. Through years of experiments, neither "senders" nor "receivers" of telepathic messages were ever discovered to be performing beyond chance. Hence the verdict: Telepathy doesn't exist.

Today, the effort continues to prove telepathy's existence. Dr Mario Varvoglis of the Institut Metapsychique International in Paris has since the late 1970s used the Galvanic Skin Response Detector (a machine that detects physiological changes) in experiments similar to Rhine's.
Varvoglis claims that during "sending periods" (when an attempt is being made to mentally send a message), the GSR levels are higher in the receiver than during "relax periods" (when no attempt is being made).
Varvoglis maintains that this indicates that the body may be receiving a message, but the brain is unable to pick it up unless the psychological conditions are perfect. Furthermore, Varvoglis argues that when a dream-like state is induced in a receiver (in what is called the Gansfeld state), a statistically significant better performance in the card guessing task results from most subjects - beyond chance.

Science cannot completely rule out such unusual forms of human communication. As we learn more about the brain, perhaps we will one day uncover the full extent of our brain's communicative ability. Perhaps we do have some ability of which we are now totally unaware. Perhaps we are now incapable of utilising this ability, but if the precise conditions emerge, the ability will emerge.

For example, we might indeed "see" our child in danger if such factors as emotion are necessary to come into play making such unusual communication possible. Perhaps this ability shows itself fleetingly, only to hide again in our bodies and brains because conditions are not precise enough to allow a re-appearance.

While science says no to human telepathy now, perhaps there is much more to learn. Perhaps the whales may "communicate" a new truth someday.

Stephen Juan, Ph.D. is an anthropologist at the University of Sydney
source:www.theregister.co.uk/2007/ 02/10/the_odd_body_whales_telepathy/