War On The Rest Of PMAs Term

Aoune32!

Aoune32!

Well-Known Member
IF one good thing comes out of the term of PMA is this.
يتساءل نواب هل من حاجة بعد اليوم لمجلس الخدمة المدنية في ظل إصرار البعض على تجميد نتائج الإمتحانات التي أجراها منذ أربع سنوات وحتى اليوم بحجّة عدم التوازن الطائفي.



nchalla this board is closed. No need for it. Examinations are done and they are approved or not approved in the government with the signature of the President. Close this filthy institution.
 
  • Advertisement
  • Aoune32!

    Aoune32!

    Well-Known Member
    lol

    Like 3awneyye:
    1. Hezbollah weapons are now sacred and they are collaborating with Iranian wissaye and militia 3a 2albon metl el 3assal :)
    2. No more Bells lost in Jabal, Jumblat ma fi menno mnetla3 nzourou metl ma baddou :)
    3. Berri is great we do whatever he wants :)
    4. Hariri is awesome so long that we get lion share of mu7assassa :)
    5. Let's make FPM the FM of the 90's collaborate with Iranian wissaye wa kellou tamem :)
    6. Syria is now 2ummuna el-7anoun :)
    7. SSNP our brothers in arms :)
    8. Baath 7abeyeb 2albna :)
    9. We love Marada, we hate Marada, bukra we will love them again, 7assab massale7na elshakhseyye :)
    10. We go to US congress and complain about Hezboallah and Syria, we come to Lebanon and collaborate with both and Iran for good measure :)
    11. We advocate for secular parties, we create one of the most sectarian parties :)
    12. We advocate against Feudalism and create neo-feudalsim :)
    13. We advocate for sovereignty and flush it down the drain and support Iranian oversight :)
    14. wa halummmmmma Jara :) add what I missed and I am sure I missed a lot still.
    7abibe you haven't had enough of your stupidity?

    1) In 1990 when the christians boycotted the state the parties were winning MPs with 20% of the vote.
    2) In the 90s due to Hariri and some other Pro Syrian clowns the state started to have huge debt. Councils of the South and the Mountain (with both parties taking their shares). They didn't do jack for south nor the mountains.
    3) Hariri masterpiece Solidere.
    4) Most institutions were with this Trio and there was no christian representation in the state.
    5) Due to FPM we now have an electoral law that brings in 50-55 'christian' MPs not dhimmis like the the christians who vote for FM in Tripoli or those who vote for Berri in Jezzine. Real christian voices voting in their MP.
    6) In the government we have 'our' as in christian fair share.
    7) Most of the christian appointments are being given to 'real' christians who actually represent their populace unlike in the 90s people like Ghanem or Harb or any clown that he Trio decides on they install.

    Now the issue with Syria. Syria has gone out of the country. Its country is in tatters. They need 50 years to reconstruct their country. Not everything is about Syria. Let them take care of their business and we take care of ours. Let them take their refugees mn houne and we are happy.
    The displaced ministry is now in the hands of FPM after 30 years of being in the hands of the opponents. Let us see what this ministry can NOW do then close the bloody ministry altogether. Those who wanted to come back did and those who don't khaliyoun in the cities they live in currently.

    You should join the LF. You both make a great couple.
    The LF bi2elak we are for a strong President and strong christians in the country but they don't do anything about this. Let them work with their ministries and employ christian people in the ministries they have.
    We can surely say that in 2018-2019 we have had at least if not more than 50% employment in the state unlike other years where the christians had 30-40% maximum. Let others do what they want and need to do and do what you need to do.
    LF ma t3alam ba3ad? they will sell the party for a couple of seats.
     
    Aoune32!

    Aoune32!

    Well-Known Member
    في انتظار الإنفراج السياسي وتصفية التردّدات التي تركتها أحداث «الأحد الدامي» في قبرشمون. هناك مَن ينتظر «فرصة العمر» في سلّة التعيينات الإدارية والقضائية في العديد من المراكز في الوزارات والمؤسسات العامة ومجالس إدارتها، كما في المجلس الدستوري. فهي ملفات كانت مدارَ بحث لفترة من الزمن سبقت القطيعة قبل أن تتدحرج مراحل الحلول في الساعات الاخيرة. فما الذي أُنجز؟ وما هو المنتظر؟
    لم يكن احد يتوقع ان تنتهي سلسلة الوساطات المتتالية التي تهاوت واحدة بعد أخرى بما انتهت اليه في ساعات قليلة. فمنذ خمسين يوماً اتخذت الحلول المرجوّة ثلاثة مسارات أُقرت في إجتماع المجلس الأعلى للدفاع في اعقاب احداث قبرشمون. فقد تم التوافق في ذلك الإجتماع على أن تسلك الحلول المسار الأمني اولاً، فهو كان مطلوباً بإلحاح لضبط الوضع الأمني ومنع تكرار ما حصل. على أن يليه المسار القضائي بالإتفاق «العشائري» او «التوافقي» على آلية الحلّ لتنتظم العملية القضائية بكامل مقوّماتها، وإحضار المطلوبين المتخفّين في أقبية خلدة والمختارة امام القضاء للبتّ نهائياً بموضوع الإحالة الى أيّ هيئة قضائية حسب الإختصاص لتأخذ مجراها. على أن تنتهي العملية بالمسار السياسي والمصالحة بين طرفي الصراع التي شهدها قصر بعبدا أمس.
    وبعيداً من مسلسل المبادرات التي تعدّدت وتراوحت بين ما وُلد منها ميتا، وما عاش منها لأيام قليلة وجدت الظروف الضاغطة الإقتصادية منها وتلك المتصلة بمضمون البيان الصادر عن السفارة الأميركية منفذاً الى المخارج القابلة للتطبيق. فبعد عودة الرئيس سعد الحريري من زيارته للخارج، والتي كان متوقعاً أن تطول أكثر لو لم تظهر بوادر الحلول، كان اللقاء الثنائي في بعبدا أمس الأول مع رئيس الجمهورية ميشال عون والذي شارك في الجانب العملي منه «وسيط الجمهورية» المدير العام للامن العام اللواء عباس ابراهيم حيث دخل المجتمعون في الكثير من التفاصيل والآليات الأمنية والسياسية كما القضائية. فاختيرت المخارج من مجموعة المبادرات السابقة الى أن قادت الى الإنفراج الذي شهدنا فصولاً منه في الساعات الماضية.
    وعليه، ما الذي يعنيه هذا الإنفراج؟ والى أيّ مدى يمكن أن تستعيد الحياة السياسية في لبنان طبيعتها، خصوصاً على مستوى العلاقات بين المؤسسات الدستورية. فالإستحقاقات الضاغطة الإقتصادية والمالية والمواقف الدولية فرضت أن يجري كل ما حصل في ساعات بعد ظهر أمس. فاختصرت أحداث الساعات الست بوقائعها الكثير من السيناريوهات التي طال انتظارها بعدما كان يُفترض أن تجري في الأيام الأولى التي أعقبت أحداث قبرشمون لو كان الوضع طبيعياً.
    وانطلاقاً ممّا حصل فمن المتوقع أن تنطلق بعد عطلتي عيدي الأضحى والسيدة سلسلة المعالجات المنتظرة على اكثر من مستوى، ولا سيما ما يتصل منها بالملفات البيئية والإقتصادية وملف التعيينات الإدارية التي ستشكل انطلاقةً جديدة للعمل الحكومي في البلاد. فقد مرّ وقت طويل على الشلل الذي عاشته الحكومة وإن ملأه رئيس الحكومة بعشرات الإجتماعات للجان الوزراية المتعددة الإختصاص، فإنها لا تفي بالغرض ولا تعوّض عن شلل الحكومة التي عليها مواكبة مرحلة ما بعد إقرار موازنة عام 2019 ومواجهة آثار ملفات النفايات والكهرباء والطاقة.
    وفي هذه الأجواء يُتوقع أن تنطلق آلية التعيينات الإدارية في العديد من المراكز الشاغرة في اكثر من قطاع. فالشغور تسبَّب بإعاقة العمل في الكثير من المؤسسات الدستورية والمالية والقضائية والإدارية والإنمائية. وهو ما دفع بالعديد من المستشارين والأصدقاء الى التعبير عن استيائهم من طول مرحلة الانتظار. كانوا يأملون أن يكونوا في المواقع الموعودة التي يتلهفون للجلوس فيها منذ أشهر عدة.


    وعلى هذه الخلفيات تتبادل الأوساط السياسية بدايات تفاهم أُنجزت حول بعض المواقع، فتعيين النواب الأربعة لنواب حاكم مصرف لبنان ستجد حلّاً لها بعد لقاءات بعبدا، فالمشكلة باتت محصورة بالمقعد الدرزي وانّ أيّ تفاهم بين بعبدا والمختارة سيقود حتماً الى حسم الموقع. فالجميع يدرك أنّ الشلل اصاب المجلس المركزي في مصرف لبنان ولا يستطيع الحاكم بصلاحياته الإستثنائية ملءَ الشغور الحاصل.
    وفي مجلس الإنماء والإعمار إنتهت الصفقة الى تسوية سيدخل فيها المستشارون والأصدقاء الى عضوية مجلسه. فأحد مقاعد نواب رئيس المجلس الثلاثة حُسمت لمستشار مرجعية مارونية عليا وعضوية المجلس لمارونيين احدهما متعهّد ومتعاون مع التيار في مشاريع البناء الخاصة به، وآخر شقيق لمعاونة رئيس التيار ومرشح سابق على لوائحه. في ما تجري المفاوضات لترتيب حصة «القوات اللبنانية»، والمقاعد الأخرى ليس محسوماً منها سوى المواقع السنّية والشيعية.
    وفي المجلس الدستوري، الذي ينتظر اعضاؤه الحاليون فكّ أسرهم بعد عشر سنين من العمل بالسرعة القصوى، كانت المخارج للتفاهم على التعيينات الأخيرة للأعضاء الخمسة في مجلس الوزراء تنتظر تسوية الخلافات التي دفعت رئيس الجمهورية الى التمسّك بالمقعد الماروني الثاني خوفاً من محاصرة مرشحه الأول الذي انتُخب في مجلس النواب لرئاسة المجلس. وإذا عاد الوئام الى العلاقات بين بعبدا والمختارة وبيت الوسط سيكون الأمر محسوماً فتحل مشكلة المقعد الماروني الثاني ليكون من حصة «القوات اللبنانية» في المجلس، فتستوي الطبخة وتدرج التعيينات في جدول اعمال مجلس الوزراء فور عودة الحياة الطبيعية اليه.
    وفي السلك القضائي معضلة أخرى نتيجة الشغور في مقعد النائب العام التمييزي الذي يشغله بالإنابة القاضي عماد قبلان وفي المديرية العامة لوزارة العدل وبعض المواقع الأخرى كرئيسي مجلس شورى الدولة وهيئة التشريع والاستشارات الشاغرين منذ فترة طويلة. فإن سوِّيت العلاقة بين مفوض الحكومة لدى المحكمة العسكرية وفرع المعلومات نتيجة التفاهمات الجديدة بين بعبدا وبيت الوسط ستقود الإجراءات الى التعيينات القضائية فتترجم التفاهمات.
    وختاماً، لا يسع المراقبين سوى انتظار المزيد من الحلحلة فأيّ حلّ يقارب ازمة قبرشمون سيفتح الطريق واسعاً امام التفاهمات الأخرى. فالجميع مستعدون للصفقة التي ينتظرها المستشارون والأصدقاء والأقارب معاً. فهل ستكون بعيدة؟ هذا ما ستجيب عنه الأيام المقبلة فلننتظر؟!






     
    Aoune32!

    Aoune32!

    Well-Known Member
    looks like to me the LF understood the point and still want contact with tayyar i might be wrong. abou saab in the gov stood for the right of the labor minister as he was absent. the LF should understand that Hariri and WJ dont care about the LF it is just masale7.

    the LF should stay in contact with FPM be allies actually. alot of appointments are coming up and it looks like FPM has agreed to give the LF some appointment like the Vice CDR as an act if good faith. we really need both these parties to ally. in the next election if they are allied they could get 60 MPs against the rest and really form a huge block for others. they could really run the country.
     
    Tayyar9

    Tayyar9

    Legendary Member
    looks like to me the LF understood the point and still want contact with tayyar i might be wrong. abou saab in the gov stood for the right of the labor minister as he was absent. the LF should understand that Hariri and WJ dont care about the LF it is just masale7.

    the LF should stay in contact with FPM be allies actually. alot of appointments are coming up and it looks like FPM has agreed to give the LF some appointment like the Vice CDR as an act if good faith. we really need both these parties to ally. in the next election if they are allied they could get 60 MPs against the rest and really form a huge block for others. they could really run the country.
    Don't you think they should have already understood that? Why do you talk as if LF are different than the others? They know if it is masale7 and they don't have a problem with that as long as they can hurt FPM. It is their only purpose in life.
     
    Aoune32!

    Aoune32!

    Well-Known Member
    Don't you think they should have already understood that? Why do you talk as if LF are different than the others? They know if it is masale7 and they don't have a problem with that as long as they can hurt FPM. It is their only purpose in life.
    ba3ref. i think they are very similar to the others but they also faced injustice during the 90s something the muslims know nothing about. bassil actually is trying as much as he can to have the agreement stick.
     
    Mistletos

    Mistletos

    Legendary Member
    Orange Room Supporter
    looks like to me the LF understood the point and still want contact with tayyar i might be wrong. abou saab in the gov stood for the right of the labor minister as he was absent. the LF should understand that Hariri and WJ dont care about the LF it is just masale7.

    the LF should stay in contact with FPM be allies actually. alot of appointments are coming up and it looks like FPM has agreed to give the LF some appointment like the Vice CDR as an act if good faith. we really need both these parties to ally. in the next election if they are allied they could get 60 MPs against the rest and really form a huge block for others. they could really run the country.
    Will LF stop their silly propaganda about safa2at and whatnot? They keep attacking FPM out of spite - I don’t see how they can ally on anything
     
    Aoune32!

    Aoune32!

    Well-Known Member
    Will LF stop their silly propaganda about safa2at and whatnot? They keep attacking FPM out of spite - I don’t see how they can ally on anything
    i hope so? ya3ne for the greater gd of the christian community.
     
    mikeys71

    mikeys71

    Well-Known Member
    ba3ref. i think they are very similar to the others but they also faced injustice during the 90s something the muslims know nothing about. bassil actually is trying as much as he can to have the agreement stick.
    How ??? By refusing to form the committee between the two?? or by attacking LF constantly?? He got out of me3arab agreement and he should stay out. If Geagea sign any agreement with Bassil it will be the end of his political career. Massive resignation from LF will take place.
     
    Aoune32!

    Aoune32!

    Well-Known Member
    How ??? By refusing to form the committee between the two?? or by attacking LF constantly?? He got out of me3arab agreement and he should stay out. If Geagea sign any agreement with Bassil it will be the end of his political career. Massive resignation from LF will take place.
    la2 by allocating some appointments to the LF in the next appointments in the gov soon. what u think Hariri did that??
     
    JustLeb

    JustLeb

    Legendary Member
    Orange Room Supporter
    the following was posted by an Lfer, copied from the late general tannous memoir.
    Can anyone confirm that Tannous really write this ?
    بدون تعليق :
    ألتاريخ أن حكى ... من مذكرات ألعماد أبراهيم طنوس :
    عندما أستقر ألوضع نسبيا على جبهة سوق ألغرب ، جائني عقيدان من فريق ألتدريب في ألجيش ألأميركي كانا مفصولين لتقديم ألمشورة لقائد أللواء ألثامن ألعقيد ألركن ميشال عون ، وأبلغاني أن ألأخير يقود لواءه من مركز قيادة خلفي في مجمع شاهين ألسياحي في بعبدا وأنه لا يقوم بزيارة جنوده على جبهة سوق الغرب ما يؤثر على معنوياتهم ... قصدت قيادة أللواء في مجمع شاهين وطلبت من ألعقيد ألركن ميشال عون مرافقتي في جولة أجريها على ألمراكز ألمحيطة في بعبدا ... جلس ألعقيد عون بيني وبين سائقي في سيارة ألجيب وأتجهنا نحو كفرشيما ومن هناك أشرت للسائق بألتوجه نحو سوق ألغرب ، أنتبه عون وطلب مني تأجيل ألزيارة ألى سوق ألغرب أو أستعمال ملالة لأن مدفعية ألجبل تقصف ألمنطقة ، فأجبت بأن حياتنا ليست أفضل من حياة جنودنا ومن ألمعيب أشعارهم بأننا أقل شجاعة منهم ... تابعنا طريقنا ووصلنا ألى فندق ألحجار حيث ألتقينا ألضباط ، طلبت من عون مرافقتي ألى ألمواقع ألمتقدمة ، لكنه أصَرّ على ألبقاء في ألفندق ، فأنطلقت مع سائقي وبعض ألضباط ألى ألمراكز ألأمامية في قرص ألمدور وتلة 888 حيث تفاجأ ألجنود وذهلوا عندما شاهدوا قائد الجيش بينهم ... وتابع طنوس خطر في بالي يومها تبديل قائد أللواء ألثامن ، لكن ألوضع ألأمني وألعسكري يومها لم يكن يسمح بأجراء هذه ألخطوة خوما من ان تؤثر على سير ألمعارك ، ولأن ألقائد ألجديد سيحتاج للوقت ألضروري ليعيد تنظيم أللواء ومعرفة طاقات وقدرات مرؤسيه ، لكن عينت ألمقدم ألركن نسيب عيد رئيسا لأركان أللواء وكلفته ألأقامة في القماطية ، وبداء ألمقدم عيد مهماته في 22 ايلول 1983 بمهنية وشجاعة ومناقبية ، فأرتاح أللواء الثامن لوجوده وجهوده وارتحت أنا أيضا . . .
     
    JB81

    JB81

    Legendary Member
    the following was posted by an Lfer, copied from the late general tannous memoir.
    Can anyone confirm that Tannous really write this ?
    بدون تعليق :
    ألتاريخ أن حكى ... من مذكرات ألعماد أبراهيم طنوس :
    عندما أستقر ألوضع نسبيا على جبهة سوق ألغرب ، جائني عقيدان من فريق ألتدريب في ألجيش ألأميركي كانا مفصولين لتقديم ألمشورة لقائد أللواء ألثامن ألعقيد ألركن ميشال عون ، وأبلغاني أن ألأخير يقود لواءه من مركز قيادة خلفي في مجمع شاهين ألسياحي في بعبدا وأنه لا يقوم بزيارة جنوده على جبهة سوق الغرب ما يؤثر على معنوياتهم ... قصدت قيادة أللواء في مجمع شاهين وطلبت من ألعقيد ألركن ميشال عون مرافقتي في جولة أجريها على ألمراكز ألمحيطة في بعبدا ... جلس ألعقيد عون بيني وبين سائقي في سيارة ألجيب وأتجهنا نحو كفرشيما ومن هناك أشرت للسائق بألتوجه نحو سوق ألغرب ، أنتبه عون وطلب مني تأجيل ألزيارة ألى سوق ألغرب أو أستعمال ملالة لأن مدفعية ألجبل تقصف ألمنطقة ، فأجبت بأن حياتنا ليست أفضل من حياة جنودنا ومن ألمعيب أشعارهم بأننا أقل شجاعة منهم ... تابعنا طريقنا ووصلنا ألى فندق ألحجار حيث ألتقينا ألضباط ، طلبت من عون مرافقتي ألى ألمواقع ألمتقدمة ، لكنه أصَرّ على ألبقاء في ألفندق ، فأنطلقت مع سائقي وبعض ألضباط ألى ألمراكز ألأمامية في قرص ألمدور وتلة 888 حيث تفاجأ ألجنود وذهلوا عندما شاهدوا قائد الجيش بينهم ... وتابع طنوس خطر في بالي يومها تبديل قائد أللواء ألثامن ، لكن ألوضع ألأمني وألعسكري يومها لم يكن يسمح بأجراء هذه ألخطوة خوما من ان تؤثر على سير ألمعارك ، ولأن ألقائد ألجديد سيحتاج للوقت ألضروري ليعيد تنظيم أللواء ومعرفة طاقات وقدرات مرؤسيه ، لكن عينت ألمقدم ألركن نسيب عيد رئيسا لأركان أللواء وكلفته ألأقامة في القماطية ، وبداء ألمقدم عيد مهماته في 22 ايلول 1983 بمهنية وشجاعة ومناقبية ، فأرتاح أللواء الثامن لوجوده وجهوده وارتحت أنا أيضا . . .
    Even if so, he can be jealous from Aoun taking the leadership.
     
    Aoune32!

    Aoune32!

    Well-Known Member
    Yeah... better than coming on Syrian tanks and calling it daroureh shar3eh mou2akat
    future tv will be closing soon. let them enjoy their fun. all the money they stole from the people are blowing in their faces soon.
     
    H

    Hooksy

    Member
    Still, Aoun is a coward it’s well known
    That's why he has been screwing you and your filthy criminal brethren right and left for like... hmmm 35 years?! kilkon ya3ni kilkon ma btotla3 ad bayda we7di mn baydato. by 'kilkon' i mean all of the saudi, palestinian, syrian, stinky filth and their local cronies and agents: ja3ja3i, jinblati, hariri, aloushi, fangiyi, rifi, wman laffa laffohon.
     
    MELF

    MELF

    Well-Known Member
    Orange Room Supporter
    That's why he has been screwing you and your filthy criminal brethren right and left for like... hmmm 35 years?! kilkon ya3ni kilkon ma btotla3 ad bayda we7di mn baydato. by 'kilkon' i mean all of the saudi, palestinian, syrian, stinky filth and their local cronies and agents: ja3ja3i, jinblati, hariri, aloushi, fangiyi, rifi, wman laffa laffohon.
    I doubt it. The kherfen proved to us that baydato zghar.
     
    Top